امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

راهبرد اساسی آمریکا ازبین‌بردن هرگونه چالش از جانب ایران برای منافع آمریکا و تقویت سلطه آمریکا بر اصلی‌ترین منطقه صادرات نفت در جهان است...  

این تحلیل که یک کارشناس غربی نوشته است نشان می‌دهد سه سال بعد از نبرد سوریه، افراد منصف در غرب کم‌کم دارند به حقایق این جنگ پی می‌برند.

کیت جونز (Global Research): دولت آمریکا تصمیم گرفته است مانع از حضور ایران در کنفرانس ژنو2 درباره برقراری صلح در سوریه بشود مگر این‌که با پیش‌شرط این کشور موافقت کند. مقصود آمریکا از این پیش‌شرط انداختن بشار اسد رییس‌جمهور سوریه و نزدیک‌ترین متحد ایران پیش گرگ‌های گرسنه است.

اما آمریکا به عنوان یکی از دو کشوری که "مبتکر" این کنفرانس بوده است، مدعی است اختیار وتوکردن حضور ایران را در این نشست دارد. جان کری، وزیرخارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در پاریس مدعی شد حضور ایران در سوریه عواقب منفی خواهد داشت!!!

این در حالی است که آمریکا، انگلیس، فرانسه و متحدان آنها در عربستان، ترکیه و قطر با استفاده از گروه‌های وابسته به القاعده و ده‌ها هزار جنگاور خارجی به عنوان واسطه‌های خود در یک جنگ ارتجاعی به دنبال تغییر رژیم در سوریه بوده‌اند.

با این حال، کری با دورویی به نقش ایران در سوریه حمله می‌کند. لاوروف با انتقاد از کری گفت:غیبت ایران هرگونه فرصتی را برای دستیابی به راه‌حلی برای جنگ سوریه از طریق گفتگو از بین خواهد برد. اما کری با سرکشی پاسخ داد تنها راه‌حل قابل پذیرش برای نبرد سوریه مبتنی بر شرایط و مفادی است که آمریکا قبول دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا خواستار برکناری اسد و تحمیل یک دولت سوری "انتقالی" شد که در آن نیمی از کرسی‌های قدرت به شورشیانی تعلق گیرد که آمریکا از آنها حمایت می‌کند.

کری افزود:تصمیم به ممانعت از حضور ایران تصمیم یک "عقل سلیم" است، زیرا ایران هنوز نپذیرفته است که رژیم انتقالی مورد نظر آمریکا را که یک رژیم استعماری نوین است بپذیرد. تصمیم آمریکا به ممانعت از حضور ایران همزمان با تلاش این کشور برای تقویت تکفیری هایی است که در سوریه به نیابت از این کشور می‌جنگند.

تجاوزات فرقه‌ای این گروه‌ها موجب رویگردانی مردم سوریه از آنها شده است، اما این گروهها فعلا تنها نیروی مورد حمایت آمریکا در سوریه هستند. شورای ملی سوریه و ارتش آزاد سوریه که در ظاهر گروه‌های سکولاری هستند که آمریکا به عنوان نماینده مخالفان سوریه برای جهان معرفی کرده است، هیچ نقش نظامی مهمی ندارند.

دولت اوباما اخیرا فعالیت می‌کند میان ارتش آزاد و جبهه اسلامی، که یک گروه تازه‌تاسیس وابسته به القاعده و جبهه النصره است و عربستان از آن حمایت می‌کند آشتی برقرار کند.

از نگاه آمریکا ارایه کمک نظامی بگروه القاعده و بازخورد تروریستی آن در خود آمریکا به عنوان خسارت جانبی برکناری اسد قابل پذیرش است. تلاش امپریالیسم آمریکا برای تغییر رژیم در سوریه بار دیگر بر این واقعیت صحه می‌گذارد که چرخش دیپلماتیک این کشور در گفتگوهای هسته‌ای با تهران به معنی تغیر بنیادین در راهبرد اساسی این کشور در منطقه نیست.

راهبرد اساسی آمریکا در این منطقه، ازبین‌بردن هرگونه چالش از جانب ایران برای منافع آمریکا و تقویت سلطه آمریکا بر اصلی‌ترین منطقه صادرات نفت در جهان است.

منبع : خبرگزاری جهان اسلام (ایونا)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی