امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

آخرین تحولات امنیتی عراق

شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۰۷ ب.ظ

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه عین العراق نوشت، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: نیروهای مردمی پیشروی های جدیدی در الکرمه در شرق فلوجه در استان الانبار به دست آورده اند.نیروهای وعد الله(یکی از تشکلات نیروهای مردمی) دستاوردهای زیادی به دست آورده اند و منطقه الحلابسه را.....

به گزارشجبهه جهانی مستضعفین، خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه عین العراق نوشت، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: نیروهای مردمی پیشروی های جدیدی در الکرمه در شرق فلوجه در استان الانبار به دست آورده اند.نیروهای وعد الله(یکی از تشکلات نیروهای مردمی) دستاوردهای زیادی به دست آورده اند و منطقه الحلابسه را به طور کامل از لوث داعش آزاد کرده اند.

به گفته این منابع، نیروهای مردمی ضمن پیشروی به دروازه های منطقه الرشاد رسیده اند.

یک مسئول وابسته به وعدالله که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: طی عملیات ویژه، نیروهای این گروه موفق به شکستن استحکامات داعش و آزاد سازی منطقه الحلابسه به طور کامل شدند و ضمن پیشروی به منطقه الرشاد از توابع الکرمه رسیدند. نیروهای وعدالله، کانون تمرکز داعش را هدف قرار دادند و در این عملیات از سلاح های سبک، میان برد و سنگین استفاده شد.

مسئول مذکور افزود: داعش متحمل ضربات سختی شده است و بر اثر این عملیات مواضع داعش در تیر رس قرار گرفته است.

این درحالی است که یک منبع وابسته به نیروهای وعدالله قبلا از تلاش برای خنثی سازی بمب و مین های کار گذاشته شده از سوی داعش در مسیر فلوجه خبر داده و اعلام کرده بود: ادوات و مهمات زیادی که از داعش برجای مانده بود به دست نیروهای مردمی و امنیتی افتاده است.

از سوی دیگر منابع عراقی از عملیات نیروهای مردمی و امنیتی در منطقه الصوفیه در شرق الرمادی از سه محور و تسلط بر بخش های زیادی از این منطقه خبر دادند و افزودند: نیروهای عملیات کننده به میدان النافوره در مرکز منطقه الصوفیه رسیده اند و تروریست ها از منطقه با عبور از رود فرات فرار کرده اند.

درگیری‌های شدید در غرب سامرا

از سوی دیگر یک مسئول امنیتی عراقی از درگیری در منطقه الخزیمی در غرب سامراء میان داعش و نیروهای مردمی و امنیتی عراق خبر داد و افزود: این درگیری چند ساعت به طول انجامیده است و نیروها کنترل اوضاع را در دست دارند.

این مسئول عراقی تاکید کرد: صدای انفجارهایی از محل درگیری شنیده می شود و بالگردها در ارتفاع پایین در حال پرواز هستند.

در همین حال یک منبع وابسته به گردان های صلح وابسته به جریان صدر اعلام کرد: درگیری های شدیدی میان رزمندگان گردان های صلح با تروریست های داعش در منطقه التعاون از توابع سامراء انجام گرفته است که بر اثر آن شماری از داعشی ها کشته و برخی دیگر زخمی شدند.

این درحالی است که کریم النوری پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که جنوب شرق استان الانبار به دست نیروهای مردمی و امنیتی است.به گفته وی منطقه التامیم که منطقه ای مهم است زیر آتش نیروهای مردمی قرار گرفته است.

النوری افزوده بود: با تسلط بر منطقه التامیم، مسیر حرکت به سمت مراکز دولتی در مرکز الرمادی هموار خواهد شد.اما عملیات به دلیل بمب های کارگذاشته انبوه و شگرد داعش در استفاده از ادوات بمب گذاری شده سخت و دشوار است.

وی همچنین از محاصره کامل فلوجه از همه محورها و پیشروی نیروها در همه جبهه ها و ضرورت ادامه پیروزی ها سخن گفته بود.

علی داوود رئیس شورای منطقه الخالدیه نیز از آزاد سازی دانشکده کشاورزی و خیابان شصتم در جنوب الرمادی پس از نبرد سنگین با داعش خبر داده بود.

معاون عبادی در عامریه الفلوجه

همزمان سرگرد عارف الجنابی از افسران مرکز پلیس ناحیه عامریه الفلوجه گفت: بهاء الاعرجی معاون نخست وزیر عراق به ناحیه العامریه در جنوب فلوجه وارد شده است و با فرماندهان امنیتی، مردمی وعشایری دیدار و گفتگو کرده است. در این نشست ها اوضاع امنیتی منطقه و طرح های امنیتی برای نابودی داعش بررسی شده است.

وی افزود: سفر الاعرجی با هدف ارزیابی اوضاع امنیتی در عامریه الفلوجه و اطلاع از آمادگی نیروهای امنیتی و مردمی برای پاکسازی الانبار از لوث داعش است.

تداوم جنایات داعش

در همین حال سرهنگ جمعه الجمیلی از فرماندهان نیروهای مردمی اعلام کرد: تروریست‌های داعش اقدام به سربریدن علی عبدالکاظم محمد الجمیلی و ربودن چهار نفر دیگر در منطقه البوعوده به اتهام وابستگی به نیروهای مردمی در کرمه واقع در شرق الفلوجه کرده است.

وی افزود: داعش اخیرا شمار زیادی را از ساکنان منطقه به اتهام اطلاع رسانی به نیروهای مردمی اعدام کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی