امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

پیشنهاد همکاری نظامی مشترک بین مصر، اردن واسرائیل

چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴ ق.ظ

این اعای خیالی در حالی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی ترویج میشود که این رژیم هنوز در ساقط کردن خمپاره های دست ساز نیروهای مقاومت فلسطین وامانده است ...  

آمریکا بمنظور تامین امنیت رژیم صهیونستی به اسرائیل پیشنهاد داده تا سامانه ضد موشکی مشترکی با اردن و مصر راه اندازی کند.

بگزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)بنقل ازپایگاه خبری عرب48 وابسته نظامی سفارت آمریکا دراسرائیل گفت: پیشنهاد وی مورد استقبال گرم مقامات صهیونیستی قرار گرفته است. وی نگرانیهای مشترک اردن،مصرواسرائیل درمورد برنامه هسته ای ایران و جنگ سوریه وتوان نظامی بالای ایران وسوریه را مشوق قاهره وامان برای همکاری با رژیم صهیونستی درتشکیل سامانه های ضدموشکی درخاک اردن، مصر واسرائیل دانست.

وابسته نظامی آمریکت در تل آویو اصابت تعدادی از موشکهای برخی گروه های ضد اسرائیلی در شبه جزیره سینا به بندر عقبه اردن را هم دلیل دیگر امان برای استقبال ازاین طرح موشکی دانست. آمریکا پیش از این کمک های فراوانی به اسرائیل برای توسعه سامانه های ضد موشکی آن ازجمله گنبد آهنین و سامانه آروکرده است.همچنین گفته شده است آمریکا واسرائیل طرح مشترکی برای یکپارچه کردن سامانه های دفاعی دو طرف انجام داده اند.

"ابدی یائیر راماتی" مدیر بخش موشکی ارتش رژیم صهیونیستی با استقبال ازپیشنهاد آمریکائیان گفت:وزارت جنگ اسرائیل همیشه برهمکاری مشترک با کشورهای منطقه بویژه مصر و اردن تاکید کرده است. برغم اینکه مصر و اردن در سالهای 1979 و 1994 معاهده های صلح با رژیم غاصب صهیونیستی امضا کرده اند، مقامات این دو کشور تا کنون واکنشی به این پیشنهاد از خود نشان ندادند.

"راماتی" نیز از میزان توان سامانه های ضد موشکی رژیم صهیونیستی در زمینه میزان توان این سامانه ها در زمینه تامین امنیت مصر حرفی نزده است. صهیونیستها مدعیند سامانه ضد موشکی آرو2 رژیم صهیونیستی علاوه بر تامین امنیت سرزمین های اشغالی و کرانه باختری می تواند امنیت بخش اعظم غرب اردن، از جمله امان پایتخت این کشور و مناطق شرقی مصر را تامین کند.

مقامات صهیونیستی در موضعگیری جدیدی که بیشتر به خیال نزدیکتراست تا واقعیت مدعی شده اند سامانه آرو3 که قرار است ساخت آن در سال 2016 به پایان برسد،می تواند موشکهای جمهوری اسلامی ایران را بعد از شلیک بر فراز آسمان عراق و قبل از رسیدن به اردن و سرزمین های اشغالی سرنگون سازد.
این اعای خیالی در حالی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی ترویج میشود که این رژیم هنوز در ساقط کردن خمپاره های دست ساز نیروهای مقاومت فلسطین وامانده است و هر از چند گاهی ده ها خمپاره علاوه بر عبور از سامانه های موشکی این رژیم تعدادی از صهیونیست ها را به هلاکت می رساند.

از سوی دیگر برخی از منابع امنیتی اردن هم موافقت سوریه با نابودی سلاح های شیمیائی این کشور و نیز توافقات جدید بین ایران و کشور های غربی در زمینه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، عاملی مهم در کاهش نگرانی های امنیتی اردن اعلام کرده اند.
با توجه به این مسائل و نیز نفرت ملت های منطقه از هر گونه همکاری مشترک با غاصبان سرزمین های اسلامی فلسطین، بعید به نظر می رسد، مقامات اردنی و مصری جرأت شروع اینگونه همکاری های خطرناک با رژیم صهیونستی را داشته باشند.

منبع : خبرگزاری قدس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی