امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

فرمانده شاخه مقاومت جنبش حماس که بسیاری از عملیات های ضدصهیونیستی را هدایت و رهبری کرده تا کنون 4 بار هدف ترور صهیونیست ها قرار گرفته و هرچهار عملیات هم ناکام مانده است...

 
«محمد ضیف» فرمانده گردان های «القسام» شاخه نظامی حماس یکی از مهم ترین افرادی است که خسارت های جبران ناپذیری را بر پیکره سیاسی ، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی وارد کرده است. به همین دلیل است که وی تحت تعقیب اطلاعات رژیم صهیونیستی در طول 2 دهه بوده و 4 بار از ترور نجات یافت. احتمال قوی آن است که وی به همراه معاونش «مروان عیسی» جنگ غزه در این روزها را اداره می کند.

ضیف 49 ساله در یک خانواده فلسطینی در اردوگاههای جنوب غزه متولد شد و از زمان کودکی بر اساس اصول اسلامی پرورش یافت، فعالیت های نظامی خود را از انتفاضه اول در فلسطین آغاز کرد و به حماس ملحق شد . رژیم صهیونیستی در سال 1989 وی را بازداشت و یک سال و نیم زندان محکوم کرد. ضیف در ابتدای پیوستنش به حماس از شاگردان «یحیی عیاش» بود پس از ترور عیاش در سال 1996 ، این شاگرد که چندی بعد ریاست شاخه نظامی حماس را در دست گرفت به یکی از مهمترین افراد تحت تعقیب تبدیل شد.

در سال 2001 رژیم صهیونیستی اولین تلاش خود برای ترور وی را انجام اما ضیف نجات یافت و فرار کرد یک سال بعد این رژیم با بالگرد آپاچی به سمت خودرو ضیف شلیک کرد وی از ناحیه سر مجروح شد حماس از ترس اینکه رژیم صهیونیستی بار دیگر برای ترورش اقدام کند او را به بیمارستان منتقل نکردند و از متخصص کودکان «عبدالعزیز الرنتیسی» برای معالجه ضیف کمک گرفتند. الرنتیسی نیز در سال 2004 ترور شد.

ضیف که به شدت مجروح شده بود زنده ماند و فرماندهی شاخه نظامی حماس را ادامه داد. در سال 2003 و فقط چند ماه پس از اینکه فعالیتش را از سر گرفت بار دیگر جلسه ای که در یک منزل برگزار کرده بود هدف قرار گرفت و راکت رژیم صهیونیستی به صورت اشتباهی به یک طبقه دیگر به غیر از طبقه ای که درآن جلسه بود برخورد کرد و نجات یافت، در این جلسه «اسماعیل هنیه» و «احمد یاسین» نیز حضور داشتند.

آخرین تلاش رژیم صهیونیستی برای ترور ضیف مربوط به سال 2006 است ، پس از اطلاع رژیم صهیونیستی مبنی بر اجتماع فرماندهان نظامی حماس در منزلی در نوارغزه ، جنگنده های این رژیم خانه را بمباران کردند حداقل 10 نفر در این حمله کشته شدند اما محمد ضیف با مجروحیت بسیار بالا نجات یافت اما رژیم صهیونیستی مدعی شد وی در این حمله خلع نخاع شده است البته حماس این موضوع را تایید نکرده است.

در طول سال های اخیر محمد ضیف اصلا در انظار عمومی ظاهر نشده و به صورت مخفیانه زندگی کرده است و همین امر خواب از چشمان صهیونیست ها ربوده است. حملات اخیر به نوار غزه مستمسکی شده است تا این رژیم تلاشی برای ترور این فرمانده مقاومت انجام دهد. براین اساس پس از دوبار تمدید اتش بس جنگ سوم غزه و در دور تازه حملات صهیونیستها همسر و دختر ضیف در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند.
منبع : بیداری اسلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی