امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

دلایل انتخاب درعا برای یورش به ارتش سوریه

چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۲، ۰۳:۵۵ ب.ظ

 یک رسانه لبنانی با اشاره به تلاش طرف‌های منطقه ای و بین المللی برای گردهم‌آوردن بیش از سی هزار تروریست جبهه النصره در درعا برای عملیات علیه ارتش سوریه به دلایل انتخاب جنوب سوریه برای این اقدام پرداخته است...  

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،روزنامه السفیر اعلام کرد: تلاش برای شعله ور کردن جبهه جنوبی در سوریه از چند ماه قبل و جدا از نتایج نشست ژنو2 آغاز شده است.

السفیر در ادامه می نویسد: کسی باور نداشت که راهکار سیاسی و مذاکرات ژنو2 نتیجه خاصی به دنبال داشته باشد از همین رو برخی طرف های منطقه ای و بین المللی به دنبال طرح های میدانی برای به دست آوردن پیروزی بودند که در این میان شهر درعا انتخاب شد.

اخیرا 49 گروه وابسته به ارتش آزاد سوریه تحت عنوان و شاکله نظامی واحد جمع شده اند و امکان شعله ور شدن جبهه جنوبی در هر لحظه وجود دارد. حدود سی هزار فرد مسلح در جنوب سوریه تحت فرماندهی واحدی عمل نمی کنند بلکه هر تیپ یا گردان فرمانده واحدی دارد و هر فرمانده به شیوه ای که خود مطلوب بداند عمل می کند.

السفیر گزارش داد: علت انتخاب شهر درعا برای شروع درگیری ها پس از ژنو به عوامل نظامی و لجستیکی متعددی بر می گردد. درعا مرزهای طولانی با اردن دارد و امکان امداد رسانی را برای گروه های مسلح فراهم می آورد. همچنین فرودگاه های اردن و برخی اراضی مرزی این کشور به انبارهای سلاح برای امداد رسانی به گروه های مسلح و نیز مراکز آموزش گروه های مسلح از سوی افسران آمریکایی، غربی و اردنی تبدیل شده است. همچنین اتاق عملیات نظامی در نزدیکی مرز اردن با سوریه تحت نظارت کارشناسان نظامی دایر شده است.

این رسانه لبنانی می نویسد: درست است که گروه های مسلح اخیرا برخی پاسگاه های مرزی را در مرز با اردن به کنترل خود درآوردند، اما چرا درعا به عنوان میدان نبرد انتخاب شد در حالی که حومه حلب، ادلب و دیرالزور و الحسکه این شرایط را داشتند به ویژه که مرز سوریه با ترکیه طولانی تر از مرز این کشور را اردن است و موقعیت کوهستانی مرزهای سوریه با لبنان برای عملیات نظامی مناسب تر است و امکان بهتری به گروه های مسلح برای امداد رسانی می دهد پس شاخصه شهر درعا چیست؟ این شهر تماما خالی از عناصر داعش است و تنها شهری است که جبهه النصره همه مراکز خود و انبارهای سلاح خود را حفظ کرده است اما در دیگر شهرهای سوریه این موقعیت را ندارد.

السفیر بیان کرد: داعش چند ماه قبل کوشید که به درعا نفوذ کند اما این اقدام از سوی جبهه النصره دفع شد. جبهه درعا مشکلات جبهه های دیگر را ندارد. نگرانی جبهه النصره در درعا کمتر از مناطق شمالی و شرقی سوریه است به ویژه که ارتش سوریه با استفاده از درگیری های این دو گروه توانست پیشرفت های چشمگیری به دست آورد.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی