امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

بررسی اشغال بحرین در مجلس اعیان انگلیس

چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۰۸ ق.ظ

 همزمان با گذشت سه سال از آغاز دخالت نظامی عربستان در بحرین، مجلس اعیان انکلستان در همایشی با مشارکت برخی شخصیتهای سیاسی و فعالان حقوق بشر، اوضاع بحرین را بررسی کرد...  

به گزارش شبکه خبری العالم، این همایش تحت عنوان «سه سال پس از دخالت نظامی عربستان؛ بحرین بر سر دو راهی» در مجلس اعیان انگلیس برگزار گردید. در این نشست در حالی نقش عربستان و امارات در حمایت از رژیم منامه بررسی شد که نقض مکرر حقوق بشر دربحرین و قتل و شکنجه ملت بحرین، همچنان ادامه دارد.

شرکت کنندگان در این همایش تاکید کردند که عربستان با حمایت از اندیشه سلفی و وهابی، تلاش می کند تا انقلاب بحرین را درگیری مذهبی و طایفه ای جلوه دهد، و این همان چیزی است که غرب از لحاظ سیاسی و رسانه ای در دستور کار خود قرار داده است و در برخی کشورهای اسلامی نیز مطرح می شود. 

"رضا کاظم" پژوهشگر کمیته اسلامی حقوق بشر روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: عربستان هیچ گاه به حقوق بشر احترام نگذاشته و بیش از 30 هزار زندانی سیاسی دارد. رژیم عربستان به هیچ رویکرد و راه و روش اسلامی باور ندارد، بلکه دیدگاه خاصی را که تضمین کننده بقای آل سعود در قدرت و همسو با سیاست های غرب باشد، ترویج می کند.

این همایش همچنین فرصتی برای طرح مساله حقوق بشر در امارات بود. پرونده حقوق بشر امارات، مواردی چون بازداشت بدون تفهیم اتهام، شکنجه و ربایش و مخفی کردن افراد را شامل می شود. شرکت کنندگان تاکید کردند که مقامات امارات به انتقادهای سازمان های حقوق بشر در این خصوص توجهی نمی کنند.

"روی دوگانی" مدیر مرکز حقوق بشر امارات در این باره اظهار داشت: هیچ واکنشی به بازداشت فعالان در امارات صورت نمی گیرد، زیرا غرب به جای حمایت از دموکراسی خواهان، به فروش سلاح به امارات مشغول است و حتی اماراتی ها را از اخذ روادید ورود به اروپا معاف کرد.

وی افزود: اقدامات انگلیس هم به اعتبار این کشور به عنوان مدعی دفاع از حقوق بشر و دموکراسی ضربه می زند، و انگلیس همچنان به بستن قراردادهای تسلیحاتی با امارات ادامه می دهد.

شرکت کنندگان در این همایش از مخالفت غرب با آنچه "دخالت روسیه در منطقه قرم" نامیده شده، ابراز تعجب کردند، زیرا غربی ها دخالت نظامی عربستان در بحرین را نادیده می گیرند. آنها تاکید کردند که انقلاب بحرین تنها انقلابی است که بدون خیانت و یا انحراف از مسیر اصلی، به راه خود ادامه می دهد.

"جواد فیروز" نماینده سابق فراکسیون وفاق اظهار داشت: رژیم منامه به دنبال برون رفت از این بحران است. بهترین راه حل این بحران، گفتگوی جدی و واقعی برای تحقق مطالبات مردمی است.

شماری از حاضران در این همایش، از ادامه شکنجه و نقض مکرر حقوق بشر در بحرین با حمایت عربستان و امارات انتقاد کردند. این اقدامات آل خلیفه در سایه سکوت بین المللی در ابعاد سیاسی و رسانه ای، از سه سال پیش تاکنون ادامه دارد.

منبع : العالم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی