امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

"انتحاری‌"هایی که هنوز پشت لبشان سبز نشده است!

پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲ ق.ظ

 یک نویسنده لبنانی از ادامه جذب آشکار و علنی کودکان و نوجوانان از سوی گروه‌های مسلح برای استفاده گروه‌های تروریستی از آنها در عملیات تروریستی خبر داد...  

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروههای تروریستی مسلح در سوریه، با نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین حقوق کودکان، اقدام به فریب کودکان برای استفاده از آنها در جنگ سوریه می نمایند.

"علاء الحلبی" روزنامه نگار لبنانی در روزنامه السفیر نوشت که این گروههای تروریستی به طور علنی و در مقابل انظار افکار عمومی جامعه جهانی اقدام به آموزش کودکان و برپایی اردوگاههای آموزشی ویژه برای آنها می نمایند.

حلبی در مطلبی تحت عنوان "انتحاری هایی که هنوز پشت لبشان سبز نشده است" می نویسد: جنگ افروزان نه تنها به این اقدامشان افتخار می کنند بلکه با هدف شمار بیشتری از کودکان و تشویق آنها برای پیوستن به این گروهک ها به طور متناوب اقدام به انتشار تصاویری از این اردوگاهها می نمایند.

این روزنامه نگار لبنانی می افزاید: یک کارشناس مسائل گروههای تروریستی در سوریه در این باره گفت: گروههای افراطی به این افراد، نه به عنوان کودک، بلکه به دید افرادی می نگرند که به سن تکلیف شرعی رسیده اند که کلیه فرایض از جمله جهاد بر آنها واجب شده است. به همین دلیل وارد کردن کودکان به عرصه جنگ و درگیری را اشتباه نمی دانند. این امر باعث به خطر افتادن کودکانی می افتد که در مناطق تحت سلطه این گروهها زندگی می کنند.

کارشناس مذکور خاطر نشان کرد: بیش از هفت اردوگاه آموزش نظامی کودکان در سوریه وجود دارد که گروههای تروریستی از جمله "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش و "جبهه النصره" آنها را اداره می نمایند.

این منبع می افزاید که دوره آموزش اولین گروه از کودکان آموزش دیده برای حضور در جنگ، در اردوگاههایی که برای همین منظور از بیش از یک سال و نیم پیش برپا شده اند، پایان یافته است و این اردوگاه ها، به مرور زمان به مقصد کودکان فریب خورده برای حضور در جنگ سوریه تبدیل شده است.

این منبع می افزاید: سرگذشت این کودکان به بخشی از "میراث گروههای جهادی" تبدیل شده است و به آن به عنوان سرمایه ای برای خودشان می نگرند. زیرا هر کودکی که از این جنگ ها جان به در ببرد و بزرگ شود، قطعا به یک فرمانده باتجربه تبدیل خواهد شد که جنگ در سوریه و دوره پس از آن را تجربه کرده است و به باور گروهک های مذکور، این امر به تداوم فعالیت و ادامه اندیشه این گروهها تبدیل خواهد شد.

حلبی به نقل از یک کارشناس دیگر می نویسد که این گروهها، در ابتدا در پوشش آموزش تعالیم اسلام به کودکان، اقدام به جذب آنها می نمایند. این در حالی است که شبکه هایی در سراسر جهان به ویژه کشورهای جهان سوم، کودکان را جذب و به این اردوگاهها در سوریه اعزام می کنند.

منبع مذکور خاطرنشان می کند "داعش" اخیرا یک اردوگاه جدید به نام "آموزشگاه مسائل شرعی نوجوانان" در شهر الرقه افتتاح کرده است که بیش از 50 کودک هفت تا 15 ساله در آن در حال آموزش تمرینات بسیار دشواری هستند که ممکن است آنها را به انجام عملیات انتحاری سوق دهد.

یادآور می شود سازمان بین المللی دفاع از حقوق کودکان موسوم به "کودکان را نجات دهید" در گزارش ماه مارس سال گذشته اعلام کرده بود شمار کودکانی که از سوی گروههای تروریستی در سوریه جذب می شوند در حال افزایش مستمر است و این امر زنگ خطر بزرگی به شمار می آید و نیازمند اقدام کشورهای حامی این گروهها برای مقابله با این پدیده است. 

 

منبع : العالم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی