امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

امت اسلامی

وبلاگ خبرنامه جهان اسلام نت نامه

Yemen ifyemen
امت اسلامی

امام خامنه ای: بیدار شدن ملت‌ها و ایستادن با دست خالی، در مقابل رفتار تحقیر آمیز غرب و امریکا، حادثه بزرگی بود که البته بر خلاف تصور غربی‌ها، هنوز تمام نشده است.

عضویت در خبرنامه امت اسلامی
آرشیو خبرنامه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نت نامه در گوگل پلاس

طبقه بندی موضوعی

اختلافات داخلی آمریکا مانع از حمله به سوریه شد

يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۲۴ ب.ظ

یکی از نویسندگان و روزنامه‌نگاران برجسته عرب طی یک گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد که وجود اختلاف میان شخصیت‌های سیاسی و نظامیان آمریکایی مانع از حمله این کشور به سوریه شد...  

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پانوراما الشرق الاوسط، "محمد حسنین هیکل" نویسنده و روزنامه‌ نگار برجسته عرب طی سخنانی اعلام کرد، غرب این نکته را درک کرده است که قمار بر سر جریان اسلامی غیر قابل قبول است، وی به این امر اشاره می‌کند که استفاده از عبارت مطلق در سیاستی که خود نسبی می باشد خارج از توان طبیعی انسان است.

"هیکل" طی سخنانی در برنامه تلویزیونی "مصر کجاست، مصر به کجا می‌رود" گفت: غرب عادت کرده بود که سخنانش در منطقه شنیده شود بنابراین او الان از وضعیتی که ما در آن قرار داریم متعجب شده است؛ وی اشاره کرد که آفریقایی‌ها خطر جریان‌های دینی تندرو را بیشتر درک می‌کنند و آفریقا مستحق برخورد بهتری از ما است.

وی همچنین در خصوص سوریه به این نکته اشاره کرد که آمریکا به دلیل وجود اختلاف میان شخصیت‌های سیاسی و نظامیان خود از حمله به سوریه منصرف شد، هیکل گفت: فرمانده ستاد مشترک آمریکا فاکتور هزینه‌های حمله به سوریه را به اوباما ارائه کرد و بر اثر آن از حمله به سوریه خودداری کرد.

هیکل تاکید کرد که اوباما مجبور شد تا تصمیم به عقب نشینی از مواضع خود در خصوص حمله به سوریه بگیرد و دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور متوجه شدند که استفاده از گازهای شیمیایی در سوریه، تدبیر ترکیه برای حمله به دولت سوریه بوده است.

این نویسنده مشهور عرب در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در الجزایر با خودداری از اطلاق کلمه انتخابات به آن تاکید کرد، کسانی هستند که می خواهند به جای اینکه کشور را رو به سراشیبی بکشند، حقیقت موجود را بپذیرند.

منبع : تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی